- Fysiotherapie Direct

FYSIOTHERAPIE BIJ >

Rugklachten

Lage rugklachten

Lage rugpijn is een veel voorkomend probleem. Tussen de 60 en 90 % van de bevolking ervaart minstens een keer in zijn of haar leven een periode van lage rugklachten. Lage rugpijn kan gepaard gaan met klachten die naar de bil of het been trekken. De klachten kunnen in de loop van weken of maanden naar de voorgrond komen of plotseling (acuut) ontstaan. In de meeste gevallen is lage rugpijn niet gerelateerd aan een specifiek probleem (zoals een botbreuk, arthrose etc.).

DIRECT bij lage rugklachten

De fysiotherapeut zal met u een vraaggesprek aan gaan waarbij hij na het uitsluiten van een specifieke oorzaak van de rugklachten, vraagt naar de locatie, ontstaanswijze, duur en het beloop van de klachten. Hierna zal hij een lichamelijk onderzoek uitvoeren waarbij gewrichten, spieren, pezen en zenuwen op functionaliteit worden beoordeeld.

Na het onderzoek stelt de fysiotherapeut een diagnose en zal deze met u bespreken. Daarna doet de fysiotherapeut een voorstel voor de behandeling en wordt deze
DIRECT gestart met als doel u zo snel mogelijk van de klachten af te helpen.

DIRECT bij rugklachten in de midden- en bovenrug

Klachten in het midden of boven in de rug komen minder vaak voor dan lage rugklachten maar zijn daarom niet minder goed te behandelen. De werkwijze van de fysiotherapeut is bij de intake vergelijkbaar met die van lage rugklachten. Ook bij deze klachten wordt de behandeling
DIRECT ingezet om u zo snel mogelijk van de klachten af te helpen.

DIRECT een afspraak maken?

Maandag
 Dinsdag